Peter Landquist, försäljnings- och marknadschef på CTT Systems kommenterar: ”Vi är mycket glada för vår första Zonal DryingTM order för A321Neo. Novair som tidigare har använt systemet i sina A321Ceo plan har bekräftat systemets effektivitet och bevisat fördelarna med att bemästra grundorsaken till kondensation. Novair kommer att installera systemet i sina nya A321Neo flygplan för att förhindra den viktökning som orsakas av kondensation (vilket skulle öka bränsleförbrukningen och CO2 utsläppen) och andra relaterade kondensationsproblem”.
Zonal Drying™ anti-kondensationssystem har följande fördelar:
- Lägre bränsleförbrukning och minskade CO2/NOX utsläpp genom minskad överskottsvikt från ackumulerad fukt uppgående till 200-300 kg i en Boeing 737/A320
- Högre tillförlitlighet/kortare ”Out-Of-Service”
- Lägre kostnad för byte av isolering/blankets
Om CTT SYSTEMS
CTT är marknadsledande leverantör av fuktregleringssystem till flygplan. CTT:s antikondensationssystem – Zonal Drying™ – är standardutrustning på Boeing 787 och tillval på Airbus A350XWB och Boeing 737NG. CTT:s befuktare är option för cockpit på Airbus A350XWB, Boeing 787 och Boeing 777X samt option för besättningarnas viloutrymmen på A380, A350XWB, Boeing 777X samt standard i alla viloutrymmen på Boeing 787. CTT:s kabinbefuktningssystem Cair™ är tillgängligt som option på A350XWB och B777X.
Besök även: www.ctt.se
För ytterligare information:
Torbjörn Johansson, VD, CTT Systems AB.
Tel. 0155-20 59 01 alt. mobil. 070-665 24 46 eller E-post: torbjorn.johansson@ezkgx.beeweb-red.io
Peter Landquist, Försäljnings- & Marknadschef, CTT Systems AB.
Tel. 0155-20 59 02 alt. mobil. 070-665 24 45 eller E-post: peter.landquist@ezkgx.beeweb-red.io
Informationen lämnades för offentliggörande den 9 augusti 2017 kl. 16:55 (CET).